fbpx

בדיקות מעבדה מגלות ממצאים קשים ביותר בנוגע לדג הסלמון מכלובים המגיע לישראל. חוקרים מצאו שאריות כימיות בשיעורים מדאיגים, אחד החוקרים אף מכנה את דג הסלמון "המזון הרעיל ביותר בעולם". דג סלמון הוא יצור בעל דחף לשחות מרחקים עצומים נגד הזרם ובמעלה מפלים. דג הסלמון נכלא בתנאי צפיפות וזוהמה שגורמים לו לסבול ממחלות, כינים ותולעים. הכלובים גם מפיצים לסביבה הימית חיידקים וטפילים שגורמים להכחדת דגי סלמון הבר ומינים אחרים.

את המידע הזה כ-ו-ל-ם חייבים לדעת!

מי שבריאותו חשובה לו - מומלץ לו להתרחק מדג סלמון מכלובים. חוקרים מצאו שבשר של דגי סלמון שגודלו בכלובים מכיל פי כמה וכמה יותר שומן מהסלמון שבטבע. וככל שיש בדג סלמון יותר שומן - כך הוא מכיל יותר כימיקלים שמגיעים מהסביבה ומהאוכל הגרוע בכלובי הדגים.  הכימיקלים שמצאו בדגים קשורים בסיכון גבוה לסוכרת, השמנה, הפרעה למערכות הורמונליות שונות כגון בלוטת התריס ולסרטן. כדאי לקרוא מידע על כימיקלים מסוג PCB (אחד המזהמים העיקריים שמצאו בסלמון) באתר משרד הבריאות.

תעשיית הסלמון נחשפת!

תמונות ודו"חות ביקורת ממשלתיים בסקוטלנד חשפו את פרצופה האמיתי של תעשיית דג הסלמון. הדו"חות חשפו כי דג סלמון סובל ממחלות עור רבות כתוצאה מהצפיפות והזוהמה, מפצעים פתוחים כתוצאה מהשפשוף בכלובים, ושהוא נגוע בכמויות מבהילות של טפילים ומחלות, שמתרבים ומשגשגים בכלובים למרות כל חומרי ההדברה שנשפכים למים.

אז מה נאכל במקום דג סלמון?

אם יש לכם קרייבינג לסושי אז כיום בכל רשת של סושיה אפשר למצוא אופציות צמחוניות בדרך כלל עם טופו במקום דג סלמון, המשקיענים יכולים גם להכין סושי בעצמם או אפילו להכין "סלמון מעושן" שעשוי מגזר (כן כן!).

ומה עם אומגה 3? אז האמת שרוב האנשים צריכים הרבה פחות אומגה 3 ממה שהם חושבים, תעשיית התוספים גרמה לנו לחשוב שאומגה 3 מהשומן שבדג הסלמון היא רכיב תזונה קריטי, אבל האמת שאפשר לקבל אומגה 3 גם משמנים מהצומח, אם הרופא אמר לכם שאתם צריכים לאכול הרבה אומגה 3 אז שתדעו שאפשר להשיג אותו גם מאגוזי מלך, זרעי פשתן וצ'יה.

picture: Ella Olsson | via Flicker